فارماتون

ای عشق ، که جمله از تو شادند

فارماتون

ای عشق ، که جمله از تو شادند

  • ۰
  • ۰

سلام . خوبین ؟ :)

دیدم چند روزه پست نذاشتم گفتم بیام یه سری بزنم :دی

1. خبر خاصی نیست همه چی تقریبا مثه همون ده روز پیشه که پست گذاشتم . مشغول درس و دانشگاه و پایان نامه و کار و این چیزا . کلی مطلب برای خوندن دارم که امیدوارم اراده یاری کنه و من شروع به خوندن کنم . :)) . آخه خیلی زیاده اصلا نمیدونم از کجا شروع کنم . خیلی دوست دارم این پی دی اف ها و مطالب علمی به درد بخوری که دارم و کتابایی که نخوندمو هر چه زودتر شروع به خوندنشون کنم. البته این علاقه همیشه در من بود و هست اما اراده نیست :))))) از وقتی که میرم داروخونه و عملا درگیر میشم بیشتر دلم میخواد که بخونم و بدونم . تا حالا هر چی خوندم فقط در حد پاس کردن بوده اما الان به صورت تجربی نیاز به یادگیری رو حس میکنم . خلاصه نظرم اینه که اگه خیلی خیلی هم دانشجوی درس خونی باشین تا وارد کار نشین چیزی یادتون نمیمونه . فرق دانشجوهای پزشکی با ما اینه . اونا از نزدیک مریضا رو میبینن و باهاشون درگیرن و تجربه میکنن همه چی رو و توی ذهنشون میمونه . اما ما چی ؟ هی 6 سال بشین حفظ کن!  به نظرم داروساز خوب اونیه که دایما در حال مطالعه کردن باشه به اضافه ی اینکه توی محل کارش تجربه کسب کنه .

2. هوا گرمه یا من گرممه؟ یعنی چی ؟ پاییزه مثلا !!!!!!!! هوا ده نفره ست به جای دو نفره . والا به خدا . البته واسه ما سینگل های طفلکی بدم نیست خخخخ دلم هوای خنک و بارون میخواد لطفا .

3. من یه سوالی برام ایجاد شده . چرا یه سری از خانوما میان توی داروخونه ، قیافه ی مشکوکی به خودشون میگیرن ، اطرافو نگاه میکنن ، هی به من نزدیک و نزدیک تر میشن و در آخر با صدایی که به زحمت شنیده میشه میگن خانوم دکتر baby check میخوام؟ خب من درمورد بعضی چیزا بهشون حق میدم که مثلا خجالت بکشن . ولی بیبی چک دیگه انقدر خجالت داره؟ بعد اونوقت من خودم که بهشون نمیدم باید به آقا یا خانومی که اونجان بگم براشون بیارن . بعد نمیتونم برم توی گوش نسخه پیچمون بگم که. در نهایت همه میفهنم که ایشون چی میخواسته!

البته به نظرم اینجور چیزا باید توی داروخونه یه جایی  در دسترس باشه که خود مشتریا بتونن بردارن و انقدر خجالت نکشن .

4. چند وقت پیش دو تا دختر 14،15 ساله اومدن داروخونه و بیبی چک و قرص جلوگیری از بارداری گرفتن !! هی با هم اولش مشورت کردن که چی بگن و چه جوری مطرح کنن و در نهایت خواستشونو گفتن . من نمیخوام مردمو قضاوت کنم ولی توی این سن و سال که بودم فکر میکردم مامان بابا ها دعا میکنن خدا بچه بهشون میده :))))))))))))))

5. دوستانی که تشریف میارن داروخونه و آنتی بیوتیک بدون نسخه میخوان ، به قرآن ضرر داره . من به خاطر خودتون میگم . الان باکتریا نسبت به دارو ها دارن به شدت مقاوم میشن و دلیلش هم همین مصرف بی رویه ی آنتی بیوتیک هست . تا یه ذره ته گلوتون میسوزه نیاین به زور از من سفکسیم نخواین لطفا . بیشترین داروهایی که توی این مدت بدون نسخه خواستن از من ،سفکسیم و  آمپول دگزا متازون بوده . اگر مریض اصرار کنه و با وجود توضیحاتی که میدم پافشاری کنه و بخواد بهش میدم . خدا منو ببخشه . حوصله ی جر و بحث ندارم . کامل توصیح میدم بعد با لحن بدی باز میگن عیب نداره میخوایم مریض شیم .

چند وقت پیش یه آقایی اومد آمپول دگزا میخواست . آقای صاحب داروخونه هم نبود . من بودم و خانومه نسخه پیچ . آقاهه روی صورتش جای بخیه بود و گوشش شکسته بود و خلاصه قیافش ترسناک بود . گفت دگزا میخوام خانومه نسخه پیچ گفت نداریم . صداشو برد بالا گفت ندارین یا نمیدین . ؟ من گفتم بدون نسخه نمیشه . صداشو بالاتر برد و گفت باید بشه . من میخوام قبلا هم گرفتم . گفتم از ما گرفتین ؟ گفت نه از داروخونه ی نزدیک شما . گفتم ما واسه خاطر خودتون میگیم ضرر داره بی رویه مصرف کنین . گفت نه ضرر نداره . هچی دیگه ترسیدیم بهش دادیم خخخخخ اگه آقای صاحب داروخونه حضور داشت نمیدادم . اما تنها بودیم ترسیدم حمله کنه :)))))))))))

6. 7سال پیش یه خواستگاری داشتم خیلی هم پسر خوبی بود البته من اون موقع کنکوری بودم و به تنها چیزی که فکر نمیکردم ازدواج بود . بعد دیروز خبر دار شدم که نامزد کرده تازگیا :دی با اینکه هیچ احساسی بهش نداشتم و حتی اگه همین الانم دوباره خواستگاری میکرد جوابم منفی بود اما الان به شدت فضولیم گرفته که ببینم نامزدش چه شکلیه :))))))) .

7.امروز رفتم پیش استادم واسه پایان نامه ! یه عالمه لواشک روی میزش بود .برداشته یه لواشک به من داده میگه بیا لواشک بخور خخخ گفتم نمیخوام ترشه دوست ندارم ،خوراکیه شیرین ندارین؟ گفت نه فقط لواشک دارم خخخ گفتم باشه پس همون لواشکو بدین لا اقل :)))) گفت چی شد تو که نمیخواستی ؟:دی

هم نظری هم خبری هم قمران را قمری
هم شکر اندر شکر اندر شکر اندر شکری
هم سوی دولت درجی هم غم ما را فرجی
هم قدحی هم فرحی هم شب ما را سحری
هم گل سرخ و سمنی در دل گل طعنه زنی
سوی فلک حمله کنی زهره و مه را ببری
چند فلک گشت قمر تا به خودش راه دهی
چند گدازید شکر تا تو بدو درنگری
چند جنون کرد خرد در هوس سلسله‌ای
چند صفت گشت دلم تا تو بر او برگذری
آن قدح شاده بده دم مده و باده بده
هین که خروس سحری مانده شد از ناله گری
گر به خرابات بتان هر طرفی لاله رخی است
لاله رخا تو ز یکی لاله ستان دگری
هم تو جنون را مددی هم تو جمال خردی
تیر بلا از تو رسد هم تو بلا را سپری
چونک صلاح دل و دین مجلس دل را شد امین
مادر دولت بکند دختر جان را پدری



  • ۹۴/۰۷/۲۲
  • مانا مانا

نظرات (۱۳)

سلام، اخ جون پست جدید :)
1. اصلا داغ دلم تازه شد، اخیرا توی یه گروهی ادد شدم هر روز n تا pdf و مقاله و کتاب و جزوه و کوفت و زهرمار میزارن نزدیکه از استرس خفه شم روز اول که منابع رو دیدم انقدررر خوشحال شدم الان عین کابوسه واسم هی می گم من چرا فرصت نمی کنم اقلا تیترهای مورد نیازم رو از بین اینها بخونم.
2.هوا خیلی هم سرده به جان خودم
3. :)))))
4. احیانا لک لک ها واستون بچه نمیاوردن؟
تا 14 ، 15 سالگی رو جدی که نگفتی؟؟😆
5.یکی از جذاب ترین تفریحات دیدن عکس های عروس و داماده حالا خواستگار سابق بوده باشن که بهتر ؛))
6.بعله چه استاد نایسی
شعر خیلی قشنگ بود ^_^
پاسخ:
سلام عزززیزم
1. منم توی همون گروه اد شدم خخخخ نمیبینی جو گرفتتم؟ احیانا گروه dpic عضو نشدی؟ :))))))))))))))
2. گرمه بابا . البته من خودم هم هاتم خخخخخخخخخخخ
3. خخخخ
4. نه مامان من دعا کرده خدا منوبهش داده :دی .ببین تا 14 هم دقیقا نمیدونستم چه اتفاقی می افته به جون خودم. میدونستم یه خبرایی هست ولی نمیدونستم چه خبریه .
5. :دی
6. خیلی مهربون و نازنین و شکمو و با سواده . فقط مشکلش اینه که من 4 ماهه میرم و میام هنوز پروپوزال ندارم :))))))))))))
مچکرم .
سلام مانا جون 
همیشه با خوندن پستات حس خوبی بهم دست میده اینو واقعا از ته دلم میگم 
منم برای گرفتن بی بی چک خجالت میکشم خخخخخخ  خدا روشکر هر بار رفتم داروخونه خانم بوده بعد یه داروی دیگه هم بود که اقای دکتر داروخونه بهم داد  ویکمی هم توضیح داد دیگه از خجالت مردم 
به میثم گفتم تو باید میرفتی میگرفتی طبق معمول گفت ماشینو جای بد گذاشتم پلیس جریمم میکرد 
بعد یه چیز دیگه اینکه وقتی میگی بی بی چک میخوای یه جوری نگات میکنن 
خلاصه اینکه منم مثل بقیه از خرید این جور داروها خجالت میکشم 
پاسخ:
سلام عزیزم . خوشحالم که نوشته هامو دوست داری زهره جون.:)
وقتی میگی بیبی چک میخوای یه جوری نگات میکنن ؟:دی چرا؟ خخخ
میدونی کسایی که توی داروخونه هستن چه دکتر چه نسخه پیچ همشون واسشون عادیه و اصلا چیز خجالت آوری وجود نداره روزی چندین بار بیبی چک و چیزایی این مدلی رو مردم میان و میخرن .
٤.واقعا من مى مونم تو این دهه جدیداوبعدیا چى میخوان بشن یا اینکه ما خیلى متفاوتیم ...
پاسخ:
ما متفاوتیم ....
متاسفانه دکتر هم بری هم این سفکسیم و دگزا میدن ...من خودم گلوم درد میکنه ی کم پرهیز میکنم میبینم خلط رنگی شد یا میرم دکتر یا انتی میخورم. چون بهمه انتی ها حساسیت یا مشکل دارم دقیقا میدونم کدومو بهم میدن. ولی این بار گفتم باز اشتباه همون که دکتر بنویسه بهتره...متنبه شدم
یا خدا 14 سال ما هم نسل پاکی بودیم
کنجکاوی چیز خوبیست...پست بذار همه ما همین روزمرگی ها رو داریم
پاسخ:
به هر حال اگر دکتر همون دارو ها رو تجویز کنه بهتر از اینه که بدون تجویز مصرف شه .:)
زمان ما خیلی این جور مسایل کمتر بود به نظرم . من تا 10 سالگی فکر میکردم مامانا تنهایی بچه دار میشن و پدر در این امر دخالتی نداره ! :))
ها متنبه شدم راست میگی😊
ها من 20 سالگی اون اینقدر دوستان اشاره نمودن یک چیزایی فهمیدم...به نظرم نیل ما بهتر بود...لزومی نداره ادم 14سالگی از این ترسا داشته باشه. ادم باید نوجونی کنه😕
پاسخ:
20 سالگی دیگه نه .... توی دبیرستان فهمیدم من یه چیزایی
😂😂تو dpic هم بودم انقدر گفتن مخصوص داروسازاست و فقط مال خودمونه و به همکاران پزشک معرفی نشه و اینها مودبانه اومدم بیرون ولی اعتراف می کنم لینکش رو نگه داشتم گاهی می رم می خونم ؛)) اخه کاملا علمی و به دور از هرگونه خاله زنک بازی بود نمی دونم چرا اون آقایی که لینک معرفیش رو گذاشت انقدر رو تفکیک رشته اصرار داشتن.
من فکر کنم قبلا هم گفتم فضای کاری dpic رو خیییلی دوست دارم اگه داروسازی خونده بودم حتما می رفتم اونجا کار کنم حس کار تو مراکز 911 به ادم دست می ده 😆
پاسخ:
نه فقط واسه داروسازا نیست که . اون لینکی که من دیدم نوشت امید است که داروسازان عزیز و دیگر گروه های پزشکی استفاده ببرن . اما اون پیامی که میگی رو هم دیدم . دوباره بیا بابا توجه نکن .خود اون کسی که اولین پیام رو نوشته بود گفته بود همه میتونن استفاده کنن بقیه کاسه ی داغت. از آشن. 
من از روزی که عضو شدم همش استرس دارم فکر میکنم خیلی بی سوادم خخخخ 
اگه میخوای عضو نشی بگو هر فایلی خواستی من برات میل کنم بعضیاش خیلی خوب و کاربردیه . 
مرسی عزیز دلم😍😍
پاسخ:
خواهش میشه 
  • میرزاده خاتون
  • مانا جون اون کلیپی که چندتا خانواده خارجی دارن به بچه هاشون توضیح می‌دن که بچه چطوری به دنیا می‌یاد رو دیدی؟ خیلی بامزه‌س D:
    منم راهنمایی اون مسائل رو فهمیدم d: وقتی فهمیده بودم تا یه هفته با مامان و بابام قهر بودم و زیاد حرف نمی‌زدم همش تو دلم می‌گفتم اینا چطوری روشون می‌شه D: 
    پاسخ:
    :)))))))))))))نه ندیدم
    اره اره منم پیش خودم میگفتم هیلی خجالت آوره :)))))))))))))
    مانا جان سلام عزیزم خوبی ؟ 
    پاسخ:
    سلام عزیزم خوبم ممنونم . یه کم سرم شلوغه این روزا:)
     عزیزم ایشالا کارات زودتر روبه راه بشه برامون پست بذاری 
    پاسخ:
    ممنونم عزیزم
    خیلی بی معرفتی مانا خانوم 
    میدونی چند وقته دنبالتون میگردم ... بابا نامرد حداقل یه پیامی ... خبری چیزی 😭😭
    ناسلامتی شما بهترین دوستم توی نت بودی 😯
    پاسخ:
    سلام پویا جان . خوبی ؟ خوشی؟
    بی معرفت نیستم  :))
    بعد از پوکیدنه بلاگفا تا مدت ها نمینوشتم . بعد دیگه آدرسو عوض کردم اومدم اینجا .
    کاش آدرس وبلاگتو میذاشتی
    با درسا چی کار کردی بالاخره ؟
    من بهترین دوستت بودم واقعا ؟:) نمیدونستم به جان تو :))
    آدرس وبلاگمو نمیذارم تا شما یادت بیاد آدرسشو...
    اگر بهترین دوستم نبودی پس چرا توی لینک دوستام نفر اول بودی ؟!؟
    از درسا نپرسین که دلم خونه 😢😭😭😭
    خب حداقل میتونستین بیایین توی وبلاگم آدرس جدیدتونو بدین یا نه ؟!؟
    من حتی هنوز احساس میکنم نشناختین منو 
    بخدا اگر بدونین چقدر گشتم تا پیداتون کردم 
    پاسخ:
    فکر میکنی نشناختم؟ چه نشونه ای بدم که نشون بده شناختم ؟
    آدرس وبلاگتو دارم اما چون چند ماهه ننوشتی گفتم شاید اثاث کشی کردی به یه آدرس جدید !
    من در مورد آدرس بهت حق میدم شاید بهتر بود آدرس جدیدو به دوستام میدادم . متاسفم اگه واسه پیدا کردن آدرس جدید به دردسر افتادی
    چرا از درسا نپرسم؟ از رسیدن به هدفت منصرف شدی؟ فکر کنم آخرین بار توی یه رشته ی مهندسی ثبت نام کرده بودی . آره؟ اگه آزاد بوده که مشکلی نیست میتونی کنکور داروسازی شرکت کنی دیگه . الان مشکل چیه؟؟

    بعله رشته معماری بود ... از نظر دانشگاه مشکلی ندارم .. مشکل اصلی من نظام وظیفه ست
    از هدفم منصرف شدم 😮😕😕😨... مگه میشه ... مگه داریم

    پاسخ:
    این سربازی هم داستان شده واسه پسرا به خدا . کاش اختیاریش میکردن!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی