فارماتون

ای عشق ، که جمله از تو شادند

فارماتون

ای عشق ، که جمله از تو شادند

  • ۱
  • ۰

دوستم داری ، میدانم ، باز

دوست دارم که بپرسم گاهی

دوست دارم که بدانم امروز

مثل دیروز مرا میخواهی

مهربانیست و یا بی مهریست ؟

تنگ بی آب ، برای ماهی ؟

فرصتی تا بسراییم از هم

بس کن از فلسفه های واهی

عشق ، عشق است چه بر لوحی زر

بنویسند چه برگ کاهی

پرسش از عقل ، فریب خویش است

تا جنون میدهدت آگاهی

غیر از آن کوچه که دیوار ش نیست

خانه ی دوست ندارد راهی

محمد علی بهمنی 


به نظر من آدما از نظر توقع داشتن از هم دیگه تقریبا 5 دسته اند . دسته ی اول برای دیگران کاری انجام میدن ( کمک مالی یا محبت و حمایت های معنوی و یا ...) و هدفشون از اون کمک این بوده که اون فرد در آینده جبران کنه . دسته ی دوم افرادی هسن که برای دیگران کاری انجام میدن اما در اون لحظه هدف خاصی نداشتن اما در آینده اون فرد براشون جبران نمیکنه و اونا یاده خودشون و کمکی که کردن می افتن و میرنجن و میگن دستم نمک نداره . دسته ی سوم کسایی هستن که هیچ کاری واسه کسی نمیکنن اما طلبکارن و همش از دیگران توقع دارن . دسته ی چهارم هر کاری از دستشون بر میاد انجام میدن و اصلا توقعی ندارن و مصداق بارزه تو نیکی میکن و در دجله انداز هستند . دسته پنجم برای کسی کاری نمیکنند و از کسی هم توقعی ندارند والسلام :))  شما جزو کدوم دسته هستین ؟ من خودم جزو دسته ی دوم و چهارم هستم . در موارد نادر ی هم در دسته ی سوم جا گرفتم :))



  • ۹۴/۰۹/۰۴
  • مانا مانا

نظرات (۸)

چاهار معمولن!
پاسخ:
چه خوب . :)
سلام :)
والا بستگی داره، در ارتباط با خانواده و تعداد محدودی از دوستای صمیمی بی توقعه قطعا، حتی به ذهن آدم نمی رسه که آیا اونا برات جبران می کنن یا نه.
اما بعد از اون بستگی داره به اینکه طرف کی باشه،شرایط من چطور باشه، اصلا توقعش چی باشه ؛)
من اصولا ادمی نیستم که مثلا واسه دوستی که یهو بعد از ده سال با یه درخواست خودخواهانه پیداش شده  خودم رو اذیت کنم که نیکی رو انداخته باشم تو دجله ؛)
پاسخ:
نه دیگه منم منظورم تقریبا اطرافیان بود .
منم مث توو
پاسخ:
:)
2&4
پاسخ:
:)
  • میرزاده خاتون
  • بستگی به طرف مقابل داره آخه 
    من واسه بعضیا تو گروه چهارم واسه بعضیا تو گروه پنج
    پاسخ:
    :) ;)
    سلام...... بیایید وسیعتر به این بحث نگاه کنیم، یه سوال در ذهنم با خوندن مطلبتون ایجاد شد. فرضا یکی که خودشو  بخاطر کسی یا هدفی یا آرمان و عشقی فدا می کنه(منظور کشته شدنه) جزو کدوم دسته می گنجه.آیا کمک مالی و معنویه(1) ویا انتظار داشتند کسی جبران کارشونه بکنه(2) ویا دلشون می خواست جامعه رو طلبکار خودشون بکنن(3) شایدم خواستن کاری انجام بدن و هدفی پشت کارشون نبوده(4) و اصلا کارشون بی معنیه(احمقانه اس) و در نتیجه انتظار تایید و تکذیب هم ندارن(5)......
    اما شاید هم تعداد کمی از افراد توی هیچ کدوم ازین دسته بندیها تون قرار نگیرن خانم دکتر.اونا میرن -میمیرن - عاشق میشن - جسارت می کنن بخاطر اعتقادشون بخاطر هدفشون که می تونه هیچ دسته و شماره ای براش متصور نبود.اونا شاید می خوان بدونن زندگی یا مرگ یا عشقشون چه تاثیر عمیقتر و محتوایی تری می تونه در زندگی دیگران داشته باشه احیانا.اما هر چی هست اینو خوب حس می کنم که هدف و رفتارشون مطمئنا والاترو بزرگتر از تقسیم بندی های پنجگانه شماست . اینو بخاطر داشته باشید همیشه شماره بعدی هم می تونه وجود داشته باشه.......(6)!!
    پاسخ:
    اون کسانی که خودشون رو فدا میکنن جزو دسته ی چهارم قرار میگیرن که بدون چشمداشت خودشونو فدا کردن.
    ممنون از نظرتون 
    متاسفم.... پنجگانه نوشتم نه بچه گانه.!!! کمی دقت لطفا.
    پاسخ:
    بله متاسفم اشتباه خوندم معذرت میخام
    عجب شعر قشنگی ، مرسی
    خوب دسته ی پنجم مصداق این شعره : سنگ دلا چرا دگر جور و جفا نمی کنی؟ جور و جفا بکن اگر مهر و وفا نمی کنی ، در عمل خوب نوعی زندگی غیراجتماعیه!
    همه دوست دارن جزو دسته ی چهارم باشن ولی خیلی سخته و تو این دنیای دودوتا چهارتا، همه ی کارا با یه پلنی انجام میشه
    دسته ی سوم اصولا افرادی هستن که اگه خوب روشون زوم کنی، میبینی که یه مشکلاتی از قبیل افسردگی و بدبینی و ... رو دارن
    دسته ی اول و دوم هم مدیفای شده ی دسته ی چهارم هستن :))
    البته با لیلی هم موافقم ، بستگی به نوع درخواست هم داره :))))
     
    پاسخ:
    خواهش میکنم قابلی نداشت
    میدونی من اگه واسه کسایی دوستشون دارم کاری کنم چه مالی چه معنوی اصلا به فکر جبران و اینا نیستم . 
    واسه بقیه اطرافیان هم عمدتا در اون لحظه روی حساب و کتاب کار نمیکنم ولی اگه در اینده کاری پیش بیاد برام و بپیچونن ناراحت میشم. 
    کلا مجبوری واسه کسی کاری نمیکنم. بیشتر از روی میل خودمه ،. یعنی نمیگم این مارو واسه فلانی انجام بدم که اونم واسه من انجام بده!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی