فارماتون

ای عشق ، که جمله از تو شادند

فارماتون

ای عشق ، که جمله از تو شادند

  • ۰
  • ۰

پیشتر آ

عشق یک چیز ذهنی نیست .تنها هنگامی که ذهن واقعا و کاملا آرام است ، هنگامی که دیگر در اندیشه ی حصول چیزی نیست ، در طلب چیزی نیست ، تقاضایی ندارد ، چیزی را جست و جو نمیکند ، احساس تملک و تعلق ندارد ، رشک نمیورزد ، در ترس و اضطراب نیست و خلاصه هنگامی که کاملا ساکت است امکان تجلی عشق وجود دارد . (برگرفته از کتاب : عشق و تنهایی )( نویسنده : کریشن مورتی . مترجم : محمد جعفر مصفا )


* اگر دوست داشته باشین گاه گاهی قسمت هایی از کتاب هایی که اینروزا مشغول خوندنشون هستم رو اینجا بنویسم . *

تا همین یک پست قبل دلم میخواست مثل مرتضی پست های پر و پیمون بذارم و از هر دری بگم و متنوع باشه پستم و تا حدی هم توی این وبلاگ جدید این کارو انجام دادم اما این روزا که پست های لیلی رو میخونم و میبینم در یکی دو جمله یا یه کمی بیشتر ، سر و ته پست و هم میاره و مفهوم رو میرسونه خوشم اومده و دلم خواست یه پست خلاصه بذارم :)))))))))


ای آنکه تو شاه مطربانی / زان دلبر کش بگو که دانی

خواهم که دو عشر ای خوش آواز / از مصحف حسن او بخوانی

در هر حرفیش مستمع را / بگشاید چشمه ی معانی

ای طره ی او چه پای بندی !/ وی غمزه ی او چه بی امانی !

از نرگس اوست ای گل سرخ/ کان اطلس سرخ میدرانی

ماندم ز تمام کردن این / باقی تو بگو بر این نشانی

مولانا

  • ۹۴/۰۸/۳۰
  • مانا مانا

نظرات (۲)

دوست داریم ^_^
سر وته پست رو هم میاره دیگه، داشتیم؟ ؛)
پاسخ:
چشم عزیزم
لیلی قصدم تعریف کردن ازت بود خخخخ منظورم این بود با چند تا جمله مفهومو میرسونی:)))) من ازین موهبت بی بهره ام اخه .
سلام
بابا یه ذره سطح پایین صحبت کن ما هم بفهمیم مثلا "عشق خوب است" "به همدیگر عشق بورزید" و این جور جملات :))
الان به صورت محسوسی من و لیلی رو نورد عنایت قرار دادی :)))

پاسخ:
سلام  عشق خوبه خیلی در صورتی که طبق چیزی که نوشتم توش ترس و نیاز و حس مالکیت و اینا نباشه
بابا من ازتون تعریف کردم . ای بابا :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی