فارماتون

ای عشق ، که جمله از تو شادند

فارماتون

ای عشق ، که جمله از تو شادند

  • ۰
  • ۰

به آدمهای عجیب:

1. لطفا هر وقت که فقط کاری با طرف مقابل دارید با او تماس نگیرید . چون طرف مقابل بلا نسبت شما خر نیست . با این جمله شروع نکنید که فلانی خیلی دلم برایت تنگ شده ، راستی میتونی فلان کار رو برام انجام دهی ؟ حداقل در بین تماس هایی که برای کار خودتون با او میگیرید یک بار هم صرفا حالش رو بپرسید که  حس خریت رو کمتر القا کنید !  ( 90 درصد تماس هایی که از طرف دوستام با من گرفته میشه به همین شکلیه که گفتم . یا من با آدمای عجیبی دوست شدم یا کلا مردم عوض شدن )

2. دوست صمیمی و هم جنس خودتون رو که چند ساله با هم دوستید رو به یه دوست جنس مخالف که 3 ماهه باهاش دوست شدید نفروشید! چون ممکنه همون دوسته 3 ماهه حسابی حالتون رو بگیره و مجبور بشید به همون دوست هم جنس زنگ بزنید و زار بزنید و اون دوست هم جنس دیگه براش اهمیتی نداشته باشه و در حین حرف زدن شما کندی کرش بازی کنه و هر چند دقیقه یک بار یه نفسی چیزی بکشه که بفهمید گوشی قطع نشده.
همون طور که موقع ناراحتی یاد دوستتون می افتید در هنگام شادی هم یه خبری ازش بگیرید.

3. لطفا آدم شناس باشید  و اگر امکانش هست حرف طرف مقابل رو باور کنید  چون طرف مقابلتون باید هی تکرار کنه که دارم راست میگم !

4. لطفا صادق باشید . در مورد چیزهای کم اهمیت هم دروغ نگید . خواهش میکنم . چون ممکنه کسی حرفهای دروغ شما رو باور کنه .

5. اگر کسی به شما گفت دوستت دارم یا ابراز علاقه کرد ( هم جنس یا غیر هم جنس)، شاید از روی احتیاج یا نیاز یا پدر سوخته بازی نباشه . همه ی آدم ها هم این طور نیستند که از روی حساب و کتاب محبت کنن  . بعضیا محبت کردن رو دوست دارن حتی اگر در جواب دوستت دارمشون ، بگید مرسی !!!

6. اگر امکانش هست دیگران رو قضاوت نکنید . احتمال بدید که قضاوت شما به گوشش برسه و ناراحت بشه . یا ممکنه برای خودتون هم چیز مشابه ای پیش بیاد . به هر حال زمین گرده .

7. شاید کسی وجود داشته باشه که هدیه خریدن رو دوست داشته باشه و با بهانه و بی بهانه براتون چیزی بخره ، برنگردید بهش بگید: اگر کسی به من خیلی محبت کنه مطمینم که ازم چیزی میخواد و ریگی به کفششه !!!!! نهایت عوضی بازیه این حرف . بعد ممکنه دل دوستتون بشکنه و دیگه کوفتم واستون نخره که هیچی ، اس ام اس هم نده حالتونو نپرسه هم  هیچی، عکسای مسخره و ببخشید چس ناله هاتون رو هم توی اینستا لایک نکنه !!!!! و اما باز اون دوستتون دلش براتون تنگ شه و وقتی میبینتتون لبخند بیاد روی لبش ...... هیچ وقت درباره ی کسی اینجوری فکر نکنید هیچ وقت . کم پیش میاددلم خیلی بشکنه . اما در این مورد خاص واقعا ناراحت شدم .

8. همیشه لازم نیست حق به جانب باشید ، توی مدتی که عمر از خدا گرفتید هیچ اتفاقی نمی افته اگر یک بار به طرف مقابل حق بدید.

9. سعی کنید با کنایه حرف نزنید . چون ممکنه طرف مقابل متوجه نشه و اونوقت خیلی گناه داره . حرفتون رو واضح و روشن بگید فوقش ناراحت میشه فوقش قهر میکنه ولی پوشیده و سر بسته حرف نزنید خواهش میکنم ..

10. ممکنه آدم خوبی نباشیم اما میتونیم سعی کنیم بهتر بشیم . همیشه طلبکار نباشیم . همیشه خودمون رو مورد ظلم نبینیم . همیشه از دیگران توقع و انتظار نداشته باشیم.

11. فکر نکنیم فقط ما خوبیم بقیه بدن . همه ی ما نکات مثبت و منفی رو داریم . به جای اینکه روی ایرادات دیگران و محاسن خودمون تمرکز کنیم ، روی ایرادات خودمون و محاسن دیگران تمرکز کنیم.

* برای مدت یک هفته قضاوت نکنیم ، غیبت نکنیم ، حسد نورزیم، محبتمون رو دریغ نکنیم ، خوش بین باشیم ، از کسی توقع نداشته باشیم . دیگران و خودمون رو در قید و بند نذاریم . برای یک هفته همه چی رو بپرسیم به دست خدا . اگر بد بود فقط یک هفته رو از دست دادیم اما اگر خوب بود تمام عمر راحت زندگی میکنیم .

پی نوشت : حالا که قراره قضاوت و غیبت نکنیم پس دلم میخواد آخرین انرژی منفیمو ثبت کنم خخخ  :

من تا یک ماه پیش به هیچ وجه کسی رو که نمیشناختم توی اینستا  اجازه نمیدادم منو فالو کنن و اکسپت نمیکردم تقاضاشونو . تا اینکه طی یک ماه اخیر دیگه به سخت گیری قبل نبودم .و 4 نفر رو اجازه ی فالو بهشون دادم که نمیشناختمشون و فقط به علت دوستان مشترکی کهه توی لیستشون دیدم قبول کردم .  . آخرین نفرشون روز دوشنبه صبح بود . به این شکل که این آقا درخواست فرستاد من قبل از این که قبول کنم خودم درخواست فالو کردنه ایشونو دادم  که ببینم اصلا دوست مشترک داریم یا نه که ایشون خواست منو فالو کنه! عکساشو دیدم و لیست دوستاشو دیدم . دوست مشترک نداشتیم اما دو سه تا پیجی که من فالو کرده بودم این آقا هم فالو کرده بود . خلاصه منم اکسپت کردم.

البته نمیشه به ظاهر قضاوت کرد ولی عکساشو که دیدم ، به نظرم رسید که 4 سالی از من کوچیکتره! بعد دانشجوی phd بود! بعد آدرس اینستا ش اسم و فامیلیش بود . :)) آخه بعضیا هستن مثلا مینویسن بابک 564 اس . بعد اونا رو که اگه نشناسم اصلا اکسپت نمیکنم :))))))))) یعنی چی !!!! . خلاصه به نظرم اومد که اشکالی نداره اگه منو فالو کنه .

اما اشتباه کرده بودم !!!!!! توی زندگیم از هیچ کاری انقدر پشیمون نبودم که از اکسپت کردنه این آقا .

ساعت 7 غروب دیدم توی دایرکت پیام داده سلام علیک کرده . جواب سلامشو دادمو  گفتم بفرمایید؟  احوال پرسی کرد و گفت میشه بیشتر آشنا شیم؟ گفتم : بله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

گفت قصد بدی ندارم و قصدم آشنایی در جهته ازدواجه و زیر نظر خانواده ها ( همشون اولش همینو میگن ) ( روش خیلی قدیمی واسه جلب اعتماد دخترا . ماله دهه ی 70 و نهایتا اواسط 80 ! ) .

گفتم نه آقا متاسفم .

دیگه شروع شد!!!!!!!!!!!!!

التماس و خواهش که من به شما حس دارم !!!! گفتم شما با چند تا عکس به من حس پیدا کردین ؟ این چه جور حسیه دیگه!؟

گفت باورش سخته ولی حس پیدا کردم ! گفتم بله غیر قابل باوره . گفت من اگه میخواستم دختر بازی کنم ، نمی اومدم به شما همچین پیشنهادی بدم !

شروع کرد به جون مادرش قسم خوردن که قصد بدی نداره و از من خوشش اومده و من خیلی خوشگلم :))))))))))))))))))))))))) گفتم یعنی از روی ظاهر ؟؟؟؟/ گفت خب نه ! ظاهر یکیشه ! از پست های دیگه معلومه شخصیتت چه جوریه .!

بعد شروع کرد به خر کردن من! که چهره ی شما خیلی خاصه ! هیشکی شبیه شما ندیدم . گفت شبیه دخترای خارجی هستی ! ( اینو که گفت ترکیدم از خنده ) گفتم کدوم کشور ؟ گفت  ترکیه :)))))))))))))))) ( ترکا اکثرا بلوند و چشم روشنن . من با چشم مشکی و پوسته تیره شبیه ترکام ؟)

خلاصه گفتم آقا جواب من منفیه و علاقه ای به آشنایی ندارم و نحوه ی آشناییمون هم که اصلا جالب نیست! ( پس فردا به بچم بگم باباتو از ینستاگرام پیدا کردم خخخخ)

بعد گفتم اصلا شما مگه میدونین من چند سالمه؟ گفت مطمینن از من کوچیکترین . گفتم ولی من مطمین نیستم ( خیلیbaby face بود!)

گفت من 68 ام . ( انقدر خوشحال شدم که) گفتم من 67 ام . شما کوچیکتری . اصلا این رابطه ایراد داره و موفق باشید و داشتم خدافظی میکردم که گفت مامانم از بابام بزرگتره مگه چه اشکالی داره؟

گفتم من یه سال از درسم مونده 2 سال طرح . اصلا قصد ازدواج ندارم! گفت صبر میکنم 3 سال ! گفت هر جای ایران باشی مرتب میام بهت سر میزنم تا طرحت تموم شه ! ( دلم میخواست خودمو خفه کنم و دستم بشکنه آدمی که نمیشناسمو اد نکنم)

دیگه داشتم روانی میشدم که گفت شمارتو بده توی تلگرام در ارتباط باشیم که قبول نکردم . هر چی اصرار کرد بی فایده بود .

بعد گفت در آینده برنامتون چیه میخواین ایران بمونین؟ گفتم شما چه طور ؟( میخواستم هر چی اون میگه من برعکسشو بگم ) گفت من ترجیح میدم برم. من گفتم من میخوام بمونم. گفت خب منم اگه ازدواج کنم خانومم بخواد بمونه میمونم !!! ( خدایااااااااااااااا)

( تمام این مدت باهاش مدارا میکردم به خاطر عکسام ! گفتم با بحث و دعوا اگه مواجه شه یه وقت میره یه پیج فیک با عکسای من درست میکنه باعث اذیتم میشه. تنها دلیلم همین بود وگرنه اون روی سگم بالا میاومد ! )

حالا دلم میخواد بلاکش کنم . به نظرتون احتمالش هست که از عکسای من اسکرین شات گرفته یاشه و اگه ببینه بلاک شده حرصش بگیره و اذیت کنه؟

نمیدونم چی کار کنم ؟ آخه همه شانس دارن من ننه ی شمس الله! این دیگه چه داستانی بود آخه ؟؟؟؟؟؟؟ چی کار کنم حالا؟

پسره ی پر رو به من میگه من دوستت دارم !!! همیشه دنبال عشق میگشتم تا تو رو دیدم !!!!!!!!!!!! گفتم عشقی که با 4 تا عکس باشه یه هفته دیگه از بین میره! گفتم شما یه هفته صبر کن اگه از بین نرفت بیا :)) . اینا منو واقعا چی فرض کردن؟ مردم چند سال با هم دوست میمونن بعد به فکر ازدواج می افتن ! اونوقت بعد از دو ساعت با من از ازدواج حرف میزنه ! میگه دوستت دارم !!!!!!! این دوستت دارم ، نفرت انگیز ترین دوستت دارمی بود که تا حالا شنیدم ! وقتی از ظاهرم تعریف میکرد چندش آور ترین چیز بود . مخصوصا معذرت خواهیه قبلش . مثلا میگفت ببخشید اینو میگم اما خیلی خوشگلی ! ببخشید اینو میگم ولی اجزای صورتت باحاله ! ببخشید اینو میگم خوش استایلی !!!!!!!! منم گفتم ببخشید اینو میگم ولی شما دارید منو معذب میکنید میشه از تعریف کردن از من دست بکشید و منو بیشتر از این ناراحت نکنید ؟؟؟؟؟؟؟ انقدر اعصابم خورد شده بود که سر درد گرفتم . بعد گفتم سرم درد گرفته ( بلکه خجالت بکشه ول کنه بره ) گفت بمیرم الهی . دردت بخوره به جون من ( آیکون اوغ زدن ). به هر حال خدافظی کردیم و ایشون رفتن که به خاطر من صبر کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بچه تو رو خدا یه راهنمایی کنین منو .




  • ۹۴/۰۶/۲۴
  • مانا مانا

نظرات (۵)

وای مانا ببخشید می دونم الان اعصابت خورده ولی خیلی خندیدم
واسه منم پیش اومده باز این یارو اقلا تو رو دیده بود مورد داشتیم ندیده هم عاشق شده
والا به نظرم از طریق دوستهای مشترکی که گفتی اول آمارش رو در بیار بعد تصمیم بگیر چی کار کنی، چون روش برخوردت خیلی بستگی به اون آدم داره، یه سری رو باید ترسوند یه سری رو هم باید شست یه سری هم یه مدت کم محلی ببینن میرن پی زندگیشون، دانشجوی پی اچ دی هست واقعا؟؟؟
پاسخ:
:)) ببین واقعا موضوع جدیه . نخند یه فکری کن . آره این منو دیده حداقل .
دوست مشترک نداریم . چند تا پیج رو مشترکا فالو میکنیم :))
نوشته دانشجوی پی اچ دی ام . بعد زیر همین نوشته شغلش و محل کارشو ، که نوشته با عکسا مطابقت داره :))))))))))))))))))
حالا چی کار کنم من؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عزیزم کامنت خصوصی برات نوشتم :)
پاسخ:
دیدم نظرتو برات خصوصی نوشتم جوابتو
من فردا کامنت میذارم خسته ام فقط اخر خوندم. هنشون همینو میگن منم از این موردا داشتم همین غلطو کرده بودم. بستم پیجمو. اره ممکنه اسکرین شات بگیره سریعتر بلاک کنش. خاک تو سرشون. دقیقا همین جملات رو به همه میگن😕
پاسخ:
نمیخوام به خاطر یه آدمه بیکار پیجمو ببندم 
همه بنداتوووووو قبول دارمممممممممم...
در مورد بند اخر دیشب خسته بودم منظور از غلط اشتباه بود:دی
پاسخ:
:)
دزده گرفتار شده یا شما؟ :))))
١. موافقم هر چند شاید خودم ازین کارا بکنم ، شرم بر من !
٢. این آدما نفرت انگیزن !!
٣. مخالفم ، باید طوری با افراد برخود کنی که شکی براش باقی نمونه !
٤. در مورد چیزهای با اهمیت که دروغ بدتره!
٥. تو پسرا اگه هم جنس بهش ابراز علاقه کرد، نیت که چه عرض کنم حتما قصد و قرض و مرض داره :))))
٦. موافقم، زمین گرده و دنیا کوچیک و انصافا کار سختیه ، گفتنش آسونه ، خواه یا ناخواه حتی اگه نخوایم دیگران رو تو ذهنمون قضاوت میکنیم !
٧. اصولا لایک کردن چس ناله اونم تو اینستاگرام آیا کار خوووبیییستتت؟؟ :))
٨. در صورتی که حق باهاش باشه !
٩. دیگه تقصیر خودشه باید زبان فارسیش رو قوی و خودشو آپدیت کنه ، اصولا فارسی زبان کنایه و استعارست ، در ضمن یه حرفایی رو نمیشه به صورت مستقیم زد
١٠. موافقم، و اینکه وقت رو صرف اثبات خوب بودن نکنیم ، نکی رو در اب بندازیم :)
١١. مخالفم ، روی نقاط قوت خودمون باید تمرکز کنیم 
ببخشید روده درازی کردم و همه رو جواب دادم :))
بلاکش کن و خلاص! قرار نیست جواب همه ی افراد رو بدیم ، جواب بعضیا سکوته ، اضافه کن به مورد ١٢. :))))
پاسخ:
عنوان ربطی به پی نوشت نداره مرتضی :))
1. ممکنه منم ازین کارا کنم ولی حداقل وانمود نمیکنم که دلم تنگ شده . اونش اذیتم میکنه که کلی قربون صدقه و دلتنگی رو چاشنیش میکنن . تظاهر ناراحتم میکنه .
2.نفرت انگیز ترین !
3. نمیتونم . اگر دوستت رو بشناسی ، نیازی نیست خودشو بهت اثبات کنه . بعد از مدتی میشه فهمید که دوستت داره در مورد مطلبی صداقت به خرج میده یا نه . بعنی تو معتقدی اگر کسی حرفم رو باور نمیکنه مقصر منم ؟ نمیتونم این حرفت رو بپذیرم .....من همیشه نهایت تلاشم رو کردم برای باقی نموندنه شک و این تلاش من خودش شک برانگیز شده . که حتما داره چیزی رو پنهان میکنه ...
4.اصلا دروغ بده . چه با اهمیت  چه بی اهمیت. من نوشتم در مورد چیزهای کم اهمیت هم دروغ نگین . با اهمیت که معلومه بده.
5.دیوونه :)) دخترا به هم ابراز میکنن . البته بیشتر هدفم جنس مخالف بود :))
6.بله متاسفانه . از امروز باید قضاوت کردنو متوقف کنیم . از یه جایی باید شروع کرد .
7.:)))))))))) باز مجبورم از لغت مانوسه دیوونه در موردت استفاده کنم . انقدر بدم میاد عشق و حالشونو میکنن بعد چس ناله هاشونو میارن واسه من :)))))))
8.بله . آخه گاهی حق باهاشه ولی بهش نمیدیم
9.به زبان فارسی ربط نداره آخه . میدونی که من ادبیات 100 زدم :)) در تمام مدت تحصیلم غیر از 20 نمره ای از ادبیات نگرفتم . اما کنایه و تیکه و اینا رو دیر میگیرم . یا حرفی که کنایه نیست رو فکر میکنم کنایه ست . در مورد من استثنا قایل باش ...
10. بله .....
11. نقاط ضعف رو باید از بین برد . و باید به دیگران خوش بین تر شد . مخالفم با نظرت
لطف کردی :)
اشتباه کردم جواب دادم ......

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی