فارماتون

ای عشق ، که جمله از تو شادند

فارماتون

ای عشق ، که جمله از تو شادند

  • ۰
  • ۰

سلام

ای عشق که جمله از تو شادند

وز نور تو عاشقان بزادند

تو پادشهی و جمله عشاق

همرنگ تو پادشه نژادند

هر کس که سری و دیده ای داشت

دیدند تو را سری نهادند

خورشید تویی و ذره از توست

وان نور به نور باز دادند

چون بوی عنایت تو باشد

زالان همه رستم جهادند

چون از بر تو مدد نباشد

گر حمزه و رستمند بادند

ای دل برجه که ماه رویان

از پرده ی غیب رو گشادند

مستند و طریق خانه دادند

زیرا که نه مست از فسادند

تا عشق زید ، زیند ایشان

تا یاد بود همه به یادند

مولانا

موزیک بخش جدایی ناپذیره زندگی ماست همیشه از هر گوشه ی خونه صدای موزیک میاد . انواع موزیک البته! مثلا از آشپزخونه ی صدای مایکل جکسون میاد از یه اتاق معین از یه اتاق عمرو دیاب مثلا! و من همیشه حس میکنم بالاخره یه روز ضعف اعصاب میگیرم و از آلودگی صوتی میمیرم :))))))))) گذشته از شوخی یکی دو روزه دو تا آهنگو بیشتر از بقیه گوش میدم انتهای پست لینکشونو میذارم .

از موزیک که بگذریم میرسیم به فیلم :)) من اصولا زیاد فیلم نمیبینم . نه اینکه دوست نداشته باشما ولی زیاد به فکر تهیه کردنش نیستم مگر اینکه کسی به زور بهم بده بگه ببین :))))) توی این یکی دو روز این سه تا فیلمو دیدم قشنگ بودن اگه دوست داشتین ببینین .


از موزیک و فیلم بگذریم به چی میرسیم ؟:)) بله میرسیم به داروخانه . چند روز پیش رفته بودم داروخانه . که یه خانوم جوونی هم سن خودم اومدم و یه داروویی میخواست . داشتم نحوه ی مصرفشو براش میگفتم ولی اصلا به حرفم توجه نمیکرد و خیره شده بود به من . بعد گفت شما فلانی نیستی ؟؟؟؟ گفتم چرا خودمم . گفت فلان دبستان نمیرفتی ؟ گفتم چرا میرفتم . گفت خب من زهرا ام دیگه :)))))))))))) دوست دوران دبستانم منو بعد از 18 .19 سال شناخت . هیچی دیگه خیلی خوشحال شدم . گفت ازدواج نکردی ؟( اولین سوالی که دوستای قدیمی میپرسن ! ) گفتم نه . گفت من خیلی وقته ازدواج کردم . خوشبخت به نظرم میرسید خوشحال شدم .

چند ماه پیش یه انگشتر خریدم خیلی خوشگله . واقعا خوشگله ها :)) هر کی میبینه عاشقش میشه . توی داروخونه مسیول داروخانه یه آقای جوونه . حتی اونم خوشش اومده بود کلی تعریف کرد و آخر سر گفت آقاتون واستون خریده ؟:))))))))) گفتم نه!!!! گفت عه چرا ؟ گفتم چون ازدواج نکردم :)) گفت پس این همه آقا تووو خیابونه مال کیه ؟ گفتم نمیدونم والا :)) بعد گفت شما و همکاراتون که همه با هم ازدواج میکنین ! گفت همه اولین معیارشون اینه که شوهرشونم داروساز باشه ! هر خانوم دکتری که میاد این داروخونه همین مدلی ازدواج کرده! گفتم نه همه هم اینطور نیستن گفت 90 درصد همینن! گفتم به هر حال هر کسی معیاری داره !

از این ها هم بگذیریم :)) توی این ماه اخیر اقوام عزیز به مبحث ازدواج من علاقه مند شدن و 3 تا خواستگار معرفی کردن !!!!!!

دختر خالم زنگ زده میگه باید ازدواج کنی . میگم چرا ؟ گفت واسه اینکه به آرامش برسی :)))))))))))))) عاشق این دلیلش واسه ازدواج شدم . گفتم آرامش دارم که :)) گفتم آدما معمولا به خاطر چیزایی که ندارن ازدواج میکنن . نمیخوام اینطوری از سر نیاز ازدواج کنم . حداقل باید علاقه ای در کار باشه . خواستگارشو رد کردم . این دومین خواستگارش توی سال جاری بود البته :))))))))))

بعد دختر داییم لطف کرد یکی رو معرفی کرد :)) که من در همون ابتدای صحبت رد کردمش . هیچ کدوم از معیارای منو نداشت . هیچ کدوما !:)) فقط خیلی خیلی پولدار بود . که وضع مالی آخرین معیار منم شاید نباشه ! بعد به اصرار دختر داییم گفتم خب باشه اس ام اس بده ببینم چی میگه . بعد پسره دقیقا بعد از احوالپرسی گفت من یه خانومی میخوام که خیلی خیلی باحجاب باشه و حجاب از سرش نیفته و نمیدونم پوششش اینجوری باشه و اونجوری نباشه و ... بعد اصلا از من نپرسید تو معیارت چیه !. ( من خودم میدونم کجا باید چی بپوشم و به هیچ کسی هم اجازه نمیدم در مورد حجاب و لباسم نظرشو تحمیل کنه! تا حالا هم کسی اینکارو باهام نکرده و وقتی یه مرد همچین حرفی بهم بزنه احساس نفرت انگیزی بهم دست میده ! اسم غیرت و علاقه و این چیزا رو روش میذارن ) خلاصه که اونم رد شد .

مورد سوم هم پسر دوست مامانم بود . من که ندیده بودمش ولی مامانش خیلی خانوم و مهربونه . پدرشونم خیلی با شخصیته . خلاصه اون هم تلفن زد مامانش . قبل از اینکه من اصلا چیزی بگم همون موقع مامانم گفت آخی این دو تا هنوز سنی ندارن که واسه ازدواجشون زوده :))))))))) حالا شما فرض کنین من متولد 67 ام اون پسره متولده 60 :))))))))  بعد به مامانم میگم خب مادرجان یه دلیل قانع کننده تر می اوردی :))) مثلا میگفتی من درسم تموم نشده فعلا نمیخوام ازدواج کنم . :)) بعد مامانم گفت پسرشون خیلی آقاست قیافشم خوبه شغل و تحصیلشم خوبه ولی من میدونستم تو رد میکنی ، خودم رد کردم :))))))))))))) گفتم خب از کجا میدونستی من رد میکنم :)))) گفت میدونستم دیگه با معیارات جور نبود ولش کن :))

بعد دیگه اینکه من حس میکنم افسردگی گرفتم!  حالا نمیدونم واقعا افسردگیه یا لوس بازیه . :)) علایمش که به افسردگی شبیه . بعد برادرم معتقده که افسردگیه ! ناراحته واسم . میبینم ناراحته منم غصه میخورم بعد تشدید میشه هی !  بگذریم .....

سعدی نوشت :

شنیدمت که نظر میکنی به حال ضعیفان

تبم گرفت و دلم خوش به انتظار عیادت


http://cld.persiangig.com/download/Ul1Dra/dl


http://cld.persiangig.com/download/OFcavM/dl

 لینک اون دو تا آهنگ رو گگذاشتم . بلد نیستم یه جوری بذارم که روش کیلیک کنین برید توش . اگه کسی بلده بگه لطفا .

  • ۹۴/۰۶/۱۰
  • مانا مانا

نظرات (۸)

سلام مانا جان 
من برات بهترینارو آرزو میکنم عزیزم ایشالا یه پسرخوب و با خانواده نصیبت بشه 
این که میگن ازدواج کن تا به آرامش برسی همش حرفه گاهی اطرافیان نمیذارن آب خوش از گلوی آدم پایین بره 
سعی کن همون قدر که اون آقارو میشناسی خانوادشم بشناسی این یه نصیحت خواهرانه ست 
پاسخ:
سلام عزیزم ممنون از محبتت و نصیحتت
سلام دوست داشتن از 100درصد از ازدواج سنتی بهتره انشالله اونی که میخوای بشه
پاسخ:
ممنونم عزیزم :*
  • میرزاده خاتون
  • سلام عزیزم معلومه حسابی این مدت سرت شلوغ بوده D: ازدواج خوبه و بهترین قسمتش مستقل بودنه من همیشه به مامانم می گم اگه ازدواج نکرده بودم بازم سعی می کردم خونه جدا بگیرم و مستقل زندگی کنم با اینکه خونواده م رو خیلی دوسشون دارم اما ترجیح می دم زندگی شخصیم مستقل باشه امیدوارم واسه تو هم هرچی خیره پیش بیاد مانا جونم :*

    پاسخ:
    اره یه کم شلوغ بود اگه کلافگی های شروع کار پایان نامه رو هم بهش اضافه کنی 
    در مورد ازدواج فعلا با چیزایی که اخیرا دیدم دلزده ام نمیخوام بهش فکر کنم فعلا ..... انشالا که هر چی خیره :)
    تو آشپزخونه صدای مایکل جکسون میاد یعنی مامان مایکل جکسون گوش می کنن؟ خونه ما بابا طرفدارشه مامان فقط الویس :))
    من اساسا به فیلم اعتیاد دارم چند دوره کمپ واسه ترک هم رفتم اما فایده نداشته، فیلم دوم عالیه من عاشق بندیکت کامبربچم :))
    یه دوستی دارم خیلی تپله (حدود 90 کیلو) پیش دانشگاهی که بودیم خواستگار واسش اومده بود مامانش خواسته بود جواب کنه بهشون گفته نه این نازنین ما فقط هیکل گنده کرده والا شعور زندگی متاهلی نداره که :))))
    پاسخ:
    :)))))) لیلی مامانم یه فلش داره با حدود٢٠٠تا اهنگ که این فلش در نوع خودش بی نظیره! از اهنگ های فخیم و استوار توش هست تا سخیف و خز حتی :)) از انواع جوامع و ملل مثلا گوگوش میخونه اهنگ بعدی شجریانه بعد سلن دیون بعدی محسن یگانه ! مامانم علاوه بر موزیک سنتی و پاپ گاهی به راک علاقه نشون میده و دیده شده موقع ظرف شستن همراه مارک نافلر اهنگشو زمزمه کرده !  من عاشق جانی دپ ام خخخ  واسه اون فیلم وسطیه خیلی ناراحت شدم دلم واسه بندیکت سوخت . در ضمن عاشق مامان دوستتم :))
    الان به شدت وسوسه شدم فلش مامان رو بدزدم ؛)))
    جانی دپ که عزیز دل همه ماست ؛))))
    مانا جان من میگم بندیکت شما لطفا بگو آقای کامبربچ. با تشکر  ؛))))
    پاسخ:
    اره فلشش خیلی خوبه میخوایم بریم مسافرت این فلشو برمیداریم توی ماشین طبق سلیق ه ی هر کسی اهنگ داره:)))
    نه دیگه جانی دپ عزیز دل همه نباید باشه همین الان بین اقا بندیکت و جانی یکیو انتخاب کن :))))والا چه معنی داره؟
    سلام

    ای عشق، ای ترنم نامت ترانه ها

    معشوق آشنای همه عاشقانه ها

     

    ای معنی جمال به هر صورتی که هست

    مضمون و محتوای تمام ترانه ها

     

    با هر نسیم ،دست تکان می دهد گلی

    هر نامه ای ز نام تو دارد نشانه ها

     

    هر کس زبان حال خودش را ترانه گفت:

    گل با شکوفه ،خوشه گندم به دانه ها

     

    شبنم به شرم و صبح به لبخند و شب به راز

    دریا به موج و موج به ریگ کرانه ها

     

    باران قصیده ای است تر و تازه و روان

    آتش ترانه ای به زبان زبانه ها

     

    اما مرا زبان غزلخوانی تو نیست

    شبنم چگونه دم زند از بی کرانه ها

     

    کوچه به کوچه سر زده ام کو به کوی تو

    چون حلقه در به در زده ام سر به خانه ها

     

    یک لحظه از نگاه تو کافی است تا دلم

    سودا کند دمی به همه جاودانه ها

    اسم آهنگ ها رو هم میذاشتی :)
    فیلم ها رو هیچ کدومشون رو ندیدم و در صورت قصد دیدن ، the help در اولویت هستش :))
    چه پست ازدواجی ای شد :)) انشالا که یه کیس خوب ، دکتر ، خوش تیپ و پولدار پیدا بشه ، البته دکتر تا پولدار بشه کچل و چاق میشه :)))
    آهنگ ها هم قشنگ بود :)

    پاسخ:
    مرسی از شعر قشنگی که نوشتی . 
    فیلم وسطیه بر اساس واقعیته و بسیار جالب 
    پست ازدواجی ! گم نشده که پیدا بشه . یعنی شاید گم شده باشه ؟ دیگه این نیمه ی گم شده نیست نیمه ی گور به گور شدست :))
    به قول محمد علی بهمنی: تو را گم میکنم هر روز و پیدا میکنم هر شب 
    بدینسان خواب ها را با تو زیبا میکنم هرشب
    با کچل بودنش مشکلی ندارم ،شکمش گنده نشه کافیه :)))))
    مانا جون کامنت آقای دکتر و جوابی که بهشون دادی خیلی جالب بود من راستش خندیدم میثمم داره کچل میشه بهش میگم من میخوام برم سرکار تا پول جمع کنم برای کله تو
      من مثی کچلم دوست دارماولی خب برم پول جمع کنم مو بکاری تا خوشتیپ بمونی  میگه عیب نداره  کچل بشم پولدار میشم کچلا پولدارن 
    پاسخ:
    :)))) آقای دکتر شکسته نفسی کردن البته ،همه ی دکتر ها هم کچل و چاق نیستن خخخخخخ
    سلام عزیزم خوبی؟ 

    مانا جون اینجا شکلک نداره ؟؟؟
    پاسخ:
    سلام عزیزم . نمیدونم والا :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی